アメリカンエクスプレスカードでツイッターを使った買い物ができる

昨日からの勢いで、英訳を続けられるだけやってみよう。

American Express Cardholders Can Now Tweet to Buy / (AllThingsD)

American Express cardholders who link their card to their Twitter account will be able to purchase products, like a new Xbox or a gift card, directly from within the social network.

Over the past couple of years, American Express has been actively working on ways for its members to interact with merchants online.

As a result, Amex cardholders can link their account to a number of social networks, like Foursquare, Facebook and Xbox Live, for the chance to unlock discounts.

This announcement today, however, marks the first time American Express is allowing consumers to buy things through social networks.

Leslie Berland, the SVP of digital partnerships and development at American Express, said a year ago, it started distributing offers and coupons on Twitter. In that time, she said, cardholders have saved “millions of dollars” from “thousands of merchants.”

Starting today, all cardholders will have to register to participate, even if they’ve used the service before, this time to provide a physical address for delivering products.

After that, it should be pretty painless to buy something. For instance, participants will be able to buy a $25 American Express Gift Card for $15 this afternoon by tweeting #BuyAmexGiftCard25. American Express will reply via Twitter, asking the user to confirm the purchase in a tweet. All products will be shipped via free two-day shipping.

Starting Wednesday, more items will go on sale, including an Amazon Kindle Fire HD for $150 and an Xbox 360 4GB console with three months of Xbox Live for $180. All deals will be offered for a three-week period.

While it’s easy for cardholders to participate, American Express is having to do a lot of work on the back end to make it run smoothly. There is a customer care support team to address any issues that arise, and it is working with a partner to provide the shipping logistics — neither function trivial … or cheap.

Berland acknowledges that it took “a great deal of work to think about every single use case.”

The commerce platform is coming to Twitter first, but it will also eventually come to Facebook and other platforms, Berland confirmed. Twitter is not getting a cut of the revenue from the transactions. “This is Chapter One,” she said. “We are very invested in Twitter, and we’ve taken it a step further here, but the best is yet to come. We are very confident that it will perform very well.”

To date, there have been very few examples of Twitter commerce. The most high-profile launch, perhaps, was by Chirpify, a Portland-based startup that helps merchants accept payments from a Twitter stream. Otherwise, the best implementation of selling products on a social network so far is likely by Facebook itself through its sale of gifts.

Here’s a video demonstrating how an Amex cardholder can redeem offers and buy something through Twitter:

アメリカンエクスプレスのカードを持ち、そのカードをツイッターアカウントにリンクしている者であれば、新しいXboxやギフトカードのような商品を、ソーシャルネットワークの中で直接買えるようになる。

過去数年の間に、アメリカンエクスプレスは、会員が店舗側と情報をやり取りするように積極的に取り組んできた。その結果、アメックス所持者は、FoursquareFacebookXbox Liveのようなたくさんのソーシャルネットワークにアカウントをつなぐことができ、それは割引のチャンスにもなる。

しかし、今日のこのアナウンスは、アメリカンエクスプレスが、顧客に対してソーシャルネットワークを通して買い物ができるようにしたことを初めて知らせるものだ。

アメリカンエクスプレスでデジタルパートナーシップと発展の副社長(senior vice-president)を務めるLeslie Berlandは、Twitterで値引きをしたりクーポン券を配り始めた、と1年前に述べた。このとき彼女は、カード所持者が、千に上る店舗から百万ドルも節約するだろうとも述べた。

今日が始まれば、すべてのカード所持者は参加予約をしなければならないだろう。たとえ以前サービスを利用していたとしても、商品を配達先となる実在する住所を作るのがこのときだからだ。

そのあとで、何かを買うのは実に楽になるだろう。たとえば、#BuyAmexGiftCard25とツイートすることによって、参加者は$25のアメリカンエクスプレスのギフトカードを、$15で買うことができる。 アメリカンエクスプレスが、そのツイートで購入するかをユーザーに確認するために、ツイッターでリプライしてくるだろう。すべての商品はfree two-dayで発送されるだろう。

水曜日には、さらにたくさんのアイテムがセールに出されるだろう。その中には、$150のAmazon Kindle Fire HD、Xbox 360 4GB console with three months of Xbox Live for $180も含まれる。すべての商品は3週間限りとなるだろう。

カード会員にとって参加するのは簡単だけれども、アメリカンエクスプレスはスムーズに運用できるように、裏でたくさんのやるべきことがある。あがってくる問題に対処するためのカスタマーケアサポートチームがある。配送の物流を管理するためのパートナーと共にことに当っている-普通の仕事ではないし、簡単なことでもないのだ。

Berlandは、どんな小さな一つの使用例についても考えるためには、相当な努力が必要だということを認めている。

コマースプラットフォームは、最初にTwitterにやってきた。しかし、いずれ Facebookやその他のプラットフォームにも出てくるだろう。Twitterはこの取引から収益のいくらかも得ていない。これは序章にすぎない、と彼女は述べた。私たちはTwitterに投資している、そして我々は一歩一歩着実に進めていく。一番良いときはまだこれからだ。我々はうまくいく自信がある。

今まで、Twitter commerceには数少ない事例しかなかった。最もhigh-profile launchなのは恐らく、ポートランドのstartupであるChirpifyだろう。この企業は、店側が、Twitterの流れから支払いを受け付ける助けとなった。そのほかでは、ソーシャルネットワークにおける商品販売の最良の実装は、自身のギフト販売を通すFacebookによってなされる可能性が、いまのところは高いだろう。

それではここで、アメックスのカード会員が、Twitterを通してどのように商品の交換ができたり、買い物ができたりするかをビデオをお見せしよう。